Rezerwa 126p | Wymiana uszczelniaczy półosi i oleju w skrzyni biegów
22048
page-template-default,page,page-id-22048,page-child,parent-pageid-21702,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Potrzebne narzędzia

  • klucze 10 i 13 mm
  • imbus 12
  • płaski śrubokręt
  • trochę pomysłów
  1. Podnosimy samochód (albo wjeżdżamy na kanał, jeśli mamy taką możliwość.)
  2. Imbusem 12 odkręcamy korek spustowy skrzyni biegów i zlewamy stary olej ze skrzyni.
_DSC0319
Tak wygląda zużyta gumowa osłona półosi
Tak wygląda zużyta gumowa osłona półosi

3. Kluczem 13 odkręcamy cztery śruby przy zabieraku

_DSC0322

4. Następnie kluczem 10 odkręcamy CZTERY śruby, które mocują osłonę do skrzyni biegów:

_DSC0323

5. Przed zdjęciem zabieraka i gumowej osłony ściągamy przy pomocy płaskiego śrubokręta metalowy pierścień, który znajduje się na końcu półosi:

_DSC0325

6. Ściągamy zabierak i osłonę:

_DSC0326
_DSC0329
Tak wygląda stara osłona po zdjęciu ze skrzyni
Tak wygląda stara osłona po zdjęciu ze skrzyni
A tak nowa złożona
A tak nowa złożona

7. Złożoną osłonę zakładamy na skrzynię biegów i przykręcamy z WYCZUCIEM  4 śruby 10:

_DSC0331

8. Następnie zakładamy zabierak i metalowy pierścień. Tak wygląda złożona jedna strona:

_DSC0332

9. Analogicznie postępujemy od strony tłumika, z tym, że tam jest gorszy dostęp ze względu na rozrusznik, ale troszkę więcej pracy i wszystko da się zrobić.

10. Teraz trzeba nalać nowy olej do skrzyni biegów. Potrzebujemy go 1litr. Musimy odkręcić zakrętkę, która znajduje się na skrzyni od strony tłumika:

_DSC0334

Jest ona czterokątna, Są różne szkoły jej odkręcania, jeżeli nie jest ona mooocno przykręcona powinno wystarczyć nabicie nasadki 15, ewentualnie 14. Jak już ją odkręcimy, nalewamy przy pomocy strzykawki, czy też węża olej do skrzyni, zakręcamy kurek i wszystko gotowe.

 

Budzik vel Menago