Pierwowzór, najbardziej klasyczna wersja Malucha. Pozbawiony wszelkich ulepszeń spotykanych w późniejszych modelach. Charakterystyczną cechą typową dla odmiany ST, są koła o szerokim rozstawie śrub (4×190), tak zwane Cytrynki. Oraz wiadomo, zderzaki chromowane.
ST produkowany był w dwóch generacjach – I seria (1973 – 07.1977), oraz II seria (07.1977 – 12.1984)
Cechy charakterystyczne dla I serii to:
na przełomie 1976 i 1977 pojawiła się inna wersja klasycznej klapy silnika, ze szkieletem z nowej wersji wprowadzonej w 1977
W lipcu 1977 zaprezentowano nową generację Malucha, tzw II serię. Samochód został odświeżony kosmetycznie, zmiany objęły jednak wersje wyposażenia oraz pojawił się silnik 650. Najważniejsze zmiany w II serii ST to:
Pojawiło się też dużo wersji wyposażenia. Od teraz one oznaczone na tylnej klapie silnika
600 – podstawowa wersja, z silnikiem 594 cm³
650 – podstawowa wersja z silnikiem 650
650S – silnik 650, składane oparcia przednich foteli, ogrzewanie tylnej szyby, blokada kierownicy, niebieski pasek przeciwsłoneczny na szybie przedniej (w innych wersjach niedostępny)
650L – jak wyżej, plus koło kierownicy z grubym wieńcem, światła awaryjne, sygnalizacja niskiego poziomu płynu hamulcowego, wzmocniony układ hamulcowy z nowym typem obręczy 4×98, tapicerka materiałowa
650K – jak wyżej, plus listwy ochronne drzwi, szyby tylne uchylne, tapicerka materiałowa – bywało że z zagłówkami dla pasażerów z przodu, pasy przednie bezwładnościowe
Deska rozdzielcza ST w wersji 650K (Komfort)
1980 – znika znaczek „Licencja Fiat” z tylnego błotnika
Produkcję modelu ST zakończono w grudniu 1984 zastępując go nowym o nazwie FL