Fiat 126p model przejściowy
22587
page-template-default,page,page-id-22587,page-child,parent-pageid-22578,theme-stockholm,stockholm-core-2.3.2,woocommerce-no-js,select-child-theme-ver-1.1.1,select-theme-ver-8.10,ajax_updown_fade,page_not_loaded,menu-animation-underline,,qode_menu_,qode-single-product-thumbs-below,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive

Po wprowadzeniu nowego modelu FL w grudniu 1984, równolegle powstawały wersje mieszane, wyłącznie na rynek krajowy. Większość nowych FLi wyjeżdżało na eksport do sieci dealerskiej Fiata, a Polscy odbiorcy czekali na samochody, niekoniecznie w najnowszej wersji. W czasach gospodarki centralnie planowanej, produkcja nadwozi pod wyposażenie ST była tańsza i pozwalała zaspokoić potrzeby krajowej klienteli. Wobec tego, FSM przysyłała do Polmozbytów auta w różnorakich konfiguracjach mieszanych ST/FL. Można było trafić np: na model ST z kapliczką i listwami, zderzakami FL, lub na odwrót i był to celowy zabieg fabryki. Stopniowo zwiększała się produkcja części do nowego modelu, żeby w 1987 roku zakończyć produkcję mieszańców i wypuszczać już tylko FL-e. W tym samym roku wszedł też BIS (nowy hit eksportowy), więc na nasz rynek FL zaczął być oferowany w normalnych ilościach.
Powszechnie przyjęta teoria że „wkładali to co znaleźli na magazynie”, jest mitem. Czasy schyłku PRLu to był niełatwy okres dla kraju, jak i FSM. Eksport = dewizy, a krajowy klient i tak zadowolił się tym co było.
Niemniej jednak każdy właściciel tego modelu mógł powiedzieć, że ma jedynego w swoim rodzaju Fiata 126p. Nie było reguły na temat wyposażenia wnętrza auta, a zmiany dotyczyły:

  • rozrusznika (na linkę lub z elektromagnesem)
  • układ ładowania (prądnica lub alternator)
  • deska rozdzielcza(ST z kapliczką lub poliftingowa)
  • zderzaki: chromowane lub włoskie P4 (oba typy wycofano w 1986), polskie P4 z lampami p-mgielnymi i cofania, pełne FL.
  • warianty tapicerki: materiałowa lub skajowa(było kilka rodzajów obu typów)

Po 1987 produkowano wyłącznie nadwozia pod szeroki licznik, jednak nadal były dostępne wersje zubożone z rozrusznikiem na linkę, czy zderzakami P4 bądź bez listew bocznych. Powodem była oczywiście cena i klienci którzy czekali na zrealizowanie przedpłat…

Na zdjęciu widzimy mieszańca ST/FL z 1985 który w takiej konfiguracji opuścił fabrykę: Nadwozie ST z licznikiem kapliczką i metalowymi dekielkami kół uzbrojone w listwy boczne FL, plus chromowane zderzaki i wycieraczki. Można zauważyć na dołach błotników miejsca pod ślizgi montażowe pełnego plastikowego zderzaka. Od grudnia 1984 miały to wszystkie egzemplarze bez wyjątku.