Fiat 126p BOMBEL
22814
page-template-default,page,page-id-22814,page-child,parent-pageid-22798,theme-stockholm,stockholm-core-2.3.2,woocommerce-no-js,select-child-theme-ver-1.1.1,select-theme-ver-8.10,ajax_updown_fade,page_not_loaded,menu-animation-underline,,qode_menu_,qode-single-product-thumbs-below,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive

Kiedy ruszyła seryjna produkcja Fiata 126p w Polsce, inżynierowie zaczęli myśleć nad różnymi wersjami popularnego Malucha. Jednym z pomysłów była idea stworzenia małego auta dostawczego. Przy współpracy z Akademią Sztuk Pięknych w 1974 roku zaprojektowano jego bryłę. Jak widać, zmianie uległ tył auta, w tylnej części nadwozia zamontowano wykonaną z żywicy i włókna szklanego nadbudowę (dzięki jej obłemu kształtowi auto nazwano Bombel). Dzięki niej przestrzeń ładunkowa małego furgonu wynosiła 1m sześcienny. Miała ona dwa poziomy: górny z płaską powierzchnią dostępną poprzez tylne drzwi oraz dolny, który tworzyła wnęka dostępna za przednimi siedzeniami. Po usunięciu półki pomiędzy górnym, a dolnym poziomie ładowność Bombla wynosiła 300kg. Między dachem a nadbudową zamocowano siatkę, która chroniła kierowcę i pasażera przed przesuwającym się ładunkiem. Niestety projekt jak szybko powstał tak szybko upadł, do końca nie wiadomo ile wyprodukowano sztuk. Produkowano również Bomble z oknami w bocznej części nadbudowy. Auto w latach 70 było używane w rajdach samochodowych jako service car rajdowych Fiatów 126p.

fot. Kapsel