Rezerwa 126p | Montaż maglownicy
21747
page-template-default,page,page-id-21747,page-child,parent-pageid-21702,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Przekładnia zębatkowa jest dużo lepszym rozwiązaniem od standardowej ślimakowej, głównie dlatego, że jest to mechanizm prostszy od klasycznego układu kierowniczego i są tylko dwie końcówki drążków kierowniczych, a nie jak w układzie starego typu 6.

Do montażu potrzebne będą:

  • maglownica
  • obejmy maglownicy
  • uchwyt do maglownicy
  • dłuższy drążek kolumna – przekładnia
  • końcówki drążków kierowniczych
  • kilka śrub M10 i M8
  • klucze nasadkowe 10 i 13 mm
  • kilka kluczy zwykłych i oczkowych 10, 13 i 17 mm
  • młotek
  • wiertarka, wiertła różnego rodzaju, pilniki, frez na wiertarkę

Samochodem wjeżdżamy na kanał. Najpierw demontujemy kierownicę, pająk i osłonę kolumny kierowniczej i odkręcamy krzyżak. Postępujemy jak w poradniku Wymiana stacyjki i kolumny kierowniczej. Należy pamiętać, że krzyżaka nie ściągniemy, dopóki nie wyciągniemy śruby, ponieważ stanowi ona zabezpieczenie przed zsunięciem się krzyżaka z frezu. Następnie wchodzimy pod samochód i odkręcamy śruby końcówek drążków kierowniczych.

1

Teraz bierzemy ściągacz do końcówek, lub po prostu uderzamy młotkiem, aby wybić końcówki drążków. Gdy już to zrobimy, należy odkręcić klakson, wspornik i przekładnię kierowniczą. Te części trzymają się na nakrętkach na klucz 13 mm.

2
4
3

Teraz na miejsce tych śrub przykręcamy mocowanie maglownicy. Następnie musimy wykonać najtrudniejszą czynność w tej operacji, czyli wiercenie nowego otworu. Wiercimy małym wiertłem, następnie otwór rozwiercamy i dalej piłujemy pilnikiem lub frezem na wiertarce.

5
6

Nie należy się przejmować tym, że otwór nachodzi na zabezpieczenie oryginalnej śruby.

 

Teraz montujemy maglownicę obejmami, wkręcamy końcówki i przykręcamy krzyżak. Kiedy wszystko jest w porządku i wałek nie obciera o ścianę grodziową, możemy zamontować krzyżak, osłonę i pająk.

 

Należy pamiętać, że najpierw dokręcamy maglownicę, a dopiero później kierownicę, ponieważ, jeżeli zrobimy to w odwrotnej kolejności, wałek prawie na pewno będzie obcierał o ścianę grodziową . W oryginalnym maluchu z maglownicą otwór ma kształt owalny i jest bardzo wyciągnięty do góry. My niestety nie możemy sobie na to pozwolić, z uwagi na obecność mocowania maglownicy.

 

Następnie zajmujemy się klaksonem. W oryginalnych maluchach z maglownicą mocowanie jest troszeczkę inne, dlatego musimy dociąć blaszkę i przedłużyć o kilka centymetrów klakson.

7

Ponieważ wałek jest w inny miejscu wykładzina będzie odstawać. Możemy w tym miejscu zrobić otwór i rozciąć ją, lub poszukać oryginalnej, lewej wykładziny z bisa.

8
10
Tak powinna wyglądać zamontowana maglownica
Tak powinna wyglądać zamontowana maglownica

UWAGA!

Wszystkie śruby należy mocno i zdecydowanie dokręcić, żebyśmy przypadkiem nie zgubili naszej nowej maglownicy 🙂

Z doświadczenia mogę poradzić jeżdżenie do niezbyt rygorystycznych diagnostów, ponieważ maluch z taką przeróbką może mieć kłopoty z przejściem przeglądu.

Parametry do ustawienia zbieżności są takie same, jak w zwykłej przekładni.

 

Typ przekładni kierowniczej zębatkowa
Przełożenie 38 mm na jeden obrót
Skok całkowity listwy zębatej 128,5…131,5mm
Siła przesuwu listwy zębatej
– minimalna 140 N
– maksymalna 260 N
Kąt skrętu koła:
– wewnętrznego 33°
– zewnętrznego 25°40’´
Zbieżność przy maksymalnym obciążeniu -2…+2mm
Maksymalna liczba obrotów koła kierownicy 3,4

 

adi_98