Rezerwa 126p | Różnice pomiędzy częściami blacharskimi w poszczególnych modelach
22331
page-template-default,page,page-id-22331,page-child,parent-pageid-21706,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Błotniki przednie

72 – 84 – błotnik wąski i wąskie nadkole zewnętrzne. Brak przetłoczeń na boczne mocowanie zderzaka.

01
03
02
04

1984 roku niektóre maluchy posiadały na przednich błotnikach odpływy, tak zwane „łezki”:

834426d62f0c7aecmed
677764ea4c2e8dd5med

85 – 94 – błotnik szeroki i szerokie nadkole zewnętrzne, ZAWSZE z przetłoczeniem na boczne mocowanie zderzaka

05
07
06
08

94 – 00 – błotnik szeroki z zaokrąglonym rantem, zawsze z przetłoczeniem na boczne mocowanie zderzaka

09
11
10
12

Nadkola wewnętrzne w czasie całej produkcji zawsze były takie same.

Drzwi

72 – 84 – podwójne przetłoczenie na poszyciu zewnętrznym, brak otworów na mocowanie listew ozdobnych, brak przetłoczeń na poszyciu wewnętrznym

13
15
14
16

85 – 94 – poszycie zewnętrzne identyczne jak w przypadku 72 – 84, ale czasami występowały otwory na listwy boczne, poszycie wewnętrzne posiada przetłoczenie idące wzdłuż drzwi, nad tapicerką. Przetłoczenie zaczyna się na wysokości grzybka, a kończy pod szybką trójkątną.

17
19
18
20

94 – 00 – pojedyncze przetłoczenie na poszyciu zewnętrznym (był tylko jeden rodzaj)

21
23
22
24

Błotnik tylny

 

72 – 94 – ten sam profil, podwójne przetłoczenie, oraz przetłoczenie zakrzywiające się ku górze razem z szybą tylną – różnica to mały wlot dla ST i duży dla FL, oraz przetłoczenia pod boczne mocowania zderzaka. W tych samych latach co błotnik wąski przód, montowane były z tyłu błotniki bez wytłoczki na mocowanie zderzaka.

25
27
dsc02369je
dsc02411z
26
28
dsc02409x
dsc02412o

94 – 00 – zaokrąglony rant błotnika, mały wlot powietrza, pojedyncze przetłoczenie boczne i przetłoczenie, idące prosto w stronę tylnego narożnika, mocowanie boczne na zderzaki

49
31
30
32

Nadkola wewnętrzne i zewnętrze bez zmian.

Klapy bagażnika

 

72 – 94 – zewnętrznie identyczne w całym wskazanym okresie. W środku kosmetyczne zmiany, w postaci długości grzybka i grzybek z kapeluszem lub bez. W wersji BIS blokada przytrzymująca klapę w pozycji otwartej.

33
35
34
36

94 – 00 – zaokrąglone wszystkie krawędzie i zagięcia klapy

37
39
38
40

Klapy silnika

 

72 – 76 – dodatkowe kratki wentylacyjne po bokach, przetłoczenie w kształcie prostokąta

41
43
42
44

76 – 94 – mniej kratek wentylacyjnych, przetłoczenie w kształcie słuchawki telefonu

45
47
46
48

94 – 00 – kratki wentylacyjne w ilości takiej samej jak 76 – 94, przetłoczenie w kształcie odwróconej, rozciągniętej litery U

49
51
50
52

87 – 91 BIS – klapa z większą szybą, bez wlotów powietrza, otwierana do góry

53
55
54
56

Pasy przednie

 

72 – 94 – takie same w całym wskazanym okresie. Jedyna różnica, to kształt i umiejscowienie otworów pod znaczki

57
59
58
60

94 – 00 – pas wygładzony, brak przetłoczenia środkowego, przetłoczenia pod kierunkowskazy i nieco głębiej, niż w przypadku 72 – 94, osadzone reflektory

61
63
62
64

Odpływy bocznych tylnych szyb

 

W pierwszej serii nie występował rowek, tylko odpływ takiego samego rodzaju co w szybach przedniej i tylnej:

dsc02373ye
dsc02373ye

Oprócz tego na przestrzeni lat istniało jeszcze kilka drobniejszych, nieopisanych tutaj różnic, takich jak na przykład: inne słupki tylne od wewnątrz w pierwszej serii, czy brak otworów pod lusterka w starszych drzwiach i brak otworów na przewody od świateł cofania i przeciwmgłowego w belce tylnej od ST.

 

DelmutFreddie i Gelo