Rezerwa 126p | Wymiana uszczelki pod głowicą
22038
page-template-default,page,page-id-22038,page-child,parent-pageid-21702,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Potrzebne narzędzia: klucze płaskie 8, 10, 11, 13, klucz dynamometryczny 17, coś do siedzenia pod tyłek.

  1. Zdejmujemy filtr powietrza razem z kroćcem idącym do gaźnika.
  2. Odkręcamy pokrywę zaworów .
dsc01330.resized

3. Odkręcamy klawiaturę kluczem 13.

dsc01332.resized

4. Odkręcamy gaźnik kluczem 10.

5. Wyjmujemy laski popychaczy i odkręcamy nakrętki głowicy w kolejności takiej jak na poniższym zdjęciu:

Skan z książki Z. Klimecki, J. Zembowicz Naprawa samochodów Polski Fiat 126p
Skan z książki Z. Klimecki, J. Zembowicz Naprawa samochodów Polski Fiat 126p

6. Luzujemy obejmy tłumika i odkręcamy kolanka od głowicy.

7. Odręcamy wszelkie pozostałe śruby trzymające głowicę: gwizdki (śruby z dziurkami pod kolankami wydechowymi), śruby od oblacowania itp.

8. Wyciągamy głowicę.

dsc01335.resized
dsc01337.resized

9. Zakładamy nową uszczelkę pod głowicę i nowe uszczelki osłon popychaczy.

dsc01342.resized

10. Zakładamy głowicę i dokręcamy ją w kolejności takiej jak przy odkręcaniu najpierw momentem 20 NM, a następnie 40 (dla silnika 600) i 45 (650).

dsc01346.resized

11. Wkładamy laski popychaczy

12. Przykręcamy klawiaturę

13. Wstępnie ustawiamy zawory (opisane w oddzielnym poradniku)

14. Zakładamy gaźnik, filtr powietrza, pokrywę zaworów, najlepiej z nową uszczelką.

dsc01347.resized

15. Przykręcamy tłumik i obejmy które wcześniej poluzowaliśmy.

16. Odpalamy, po chwili gasimy i po wystygnięciu silnika ponownie ustawiamy zawory.

17. Po przejechaniu 500 kilometrów ponownie dociągamy głowicę kluczem dynamometryczym.

 

Lewy_