Potrzebne narzędzia: klucze płaskie 8, 10, 11, 13, klucz dynamometryczny 17, coś do siedzenia pod tyłek.
- Zdejmujemy filtr powietrza razem z kroćcem idącym do gaźnika.
- Odkręcamy pokrywę zaworów .
3. Odkręcamy klawiaturę kluczem 13.
4. Odkręcamy gaźnik kluczem 10.
5. Wyjmujemy laski popychaczy i odkręcamy nakrętki głowicy w kolejności takiej jak na poniższym zdjęciu:
Skan z książki Z. Klimecki, J. Zembowicz Naprawa samochodów Polski Fiat 126p
6. Luzujemy obejmy tłumika i odkręcamy kolanka od głowicy.
7. Odręcamy wszelkie pozostałe śruby trzymające głowicę: gwizdki (śruby z dziurkami pod kolankami wydechowymi), śruby od oblacowania itp.
8. Wyciągamy głowicę.
9. Zakładamy nową uszczelkę pod głowicę i nowe uszczelki osłon popychaczy.
10. Zakładamy głowicę i dokręcamy ją w kolejności takiej jak przy odkręcaniu najpierw momentem 20 NM, a następnie 40 (dla silnika 600) i 45 (650).
11. Wkładamy laski popychaczy
12. Przykręcamy klawiaturę
13. Wstępnie ustawiamy zawory (opisane w oddzielnym poradniku)
14. Zakładamy gaźnik, filtr powietrza, pokrywę zaworów, najlepiej z nową uszczelką.
15. Przykręcamy tłumik i obejmy które wcześniej poluzowaliśmy.
16. Odpalamy, po chwili gasimy i po wystygnięciu silnika ponownie ustawiamy zawory.
17. Po przejechaniu 500 kilometrów ponownie dociągamy głowicę kluczem dynamometryczym.
Lewy_