Rezerwa 126p | Wymiana stacyjki i kolumny kierowniczej
22021
page-template-default,page,page-id-22021,page-child,parent-pageid-21702,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Potrzebne klucze:

  • 8, 12 i 24 nasadowe
  • przedłużka do nasadek

Pierwsza rzecz jaką robimy, to ściągnięcie pokrywy klaksonu i odkręcenie śruby mocującej kierownicę do kolumny. Kierownica jest mocowana na stożku więc będziemy musieli się posiłować aby wyciągnąć koło kierownicy.

 

1

Następnie w bagażniku odłączamy kostkę od stacyjki (czarna), oraz 3 kostki od pająka:

2

Teraz luzujemy mocowanie pająka nasadką 8 (na foto miejsce 1) oraz odkręcamy śrubę mocującą plastikowa osłonę kolumny kluczem nasadowym 13 (miejsce 2):

3

Ściągamy osłonę oraz pająk i mamy już wszystko na widoku. Stacyjkę odkręcamy w miejscu zaznaczonym strzałkami i przykręcamy nową. Problem pojawia się gdy zamiast śrubek mamy zaokrąglone końce:

4

Musimy kombinować – albo delikatnie naciąć, albo próbować wyżłobić przecinakiem rowek na śrubokręt. W ostateczności można zdemontować całą kolumnę i bawić się z tym na stole. Aby wymienić kolumnę należy postępować tak samo do momentu zdjęcia pająka i osłony. Następnie odkręcamy drugą nakrętkę 13 mocującą kolumnę do nadwozia, oraz podginamy blaszki mocujące:

5

Teraz odkręcamy tylko kolumnę na krzyżaku dwoma kluczami 13 i wyciągamy całą kolumnę z samochodu:

6

Montażu dokonujemy w odwrotnej kolejności.

 

Freddie