Rezerwa 126p | Wymiana rozrządu
22015
page-template-default,page,page-id-22015,page-child,parent-pageid-21702,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Potrzebne narzędzia:

  • klucze 10, 13, 17 i 32 mm
  • przyrząd własnej roboty (niekonieczny, ale przydatny)

 

  1. Zdejmujemy tylną klapę
  2. Podwieszamy silnik lub podkładamy coś pod miskę np. drewniany kołek albo podnośnik, i odkręcamy kluczem 17 śrubę mocującą zawieszenie silnika do belki tylnej.
  3. Kluczem 13 mm odkręcamy po dwie śrubki po lewej i po prawej stronie belki, odpinamy kable od oświetlenia tablicy rejestracyjnej i świateł przeciwmgłowego i cofania, po czym wyjmujemy belkę.
  4. Odkręcamy kluczem 10 mm śruby pokrywy filtru oleju i podkładamy miskę pod olej, który wycieknie z silnika.

5. Podważamy śrubokrętem płaskim pokrywę filtru i ją zdejmujemy. Pokrywę należy dokładnie wyczyścić z osadu i wymienić oring (uszczelkę) pokrywy.

6. Odginamy podkładkę zabezpieczającą, i po przykręceniu dwiema śrubami przyrządu blokującego kluczem 32 odkręcamy nakrętkę.

7. Ściągamy koło z wału

8. Odkręcamy kluczem 17 mm śruby mocujące wspornik zawieszenia silnika.

9. Kluczem 10 odkręcamy śruby pokrywy rozrządu.

10. Podważamy w kliku miejscach pokrywę i ściągamy ją wraz z uszczelką.

11. Oceniamy stan łańcucha. Łańcuch w dobrym stanie po naciśnięciu w połowie odległości kół nie powinien się ugiąć.

12. Kluczem 32 pokręcamy wałem korbowym tak, aby punkty na małym i dużym kole się pokryły.

13. Odginamy zabezpieczenia czterech śrub, mocujących duże koło i odkręcamy te śruby.

14. Ściągamy koła zębate.

15. Zakładamy nowe koła i łańcuch. Po założeniu kół sprawdzamy, czy są względem siebie prawidłowo ustawione. Gdy wszystko gra zakładamy dwie podkładki w kształcie półksiężyca i wkręcamy śruby, po czym składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Oczywiście zakładamy nową uszczelkę pod pokrywę rozrządu.

 

dawcio650e