Rezerwa 126p | Wymiana resoru
21997
page-template-default,page,page-id-21997,page-child,parent-pageid-21702,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Co nam będzie potrzebne:

  • resor, oczywiście nowy klepany 😉
  • trochę odrdzewiacza w spray’u, czy innego WD-40, żeby uprzednio napuścić śruby, co by łatwiej było odkręcać i nie napotkać niespodzianek pt. urwana szpilka
  • grzechotka, nasadka 17, klucz płaski 17 (ewentualnie druga grzechotka z siedemnastką jak kto woli)
  • towot
  • czyste szmaty (umyć i wytrzeć tez się po pracy trzeba, prawda?)
  • śrubokręt płaski – w razie potrzeby zdarcia konserwacji ze śrub

Więc do dzieła

 

Resor trzyma się na sześciu śrubach, czterech szpilkach w karoserii oraz dwóch mocujących go do wahaczy.

 

Wygląda to tak:

1.resized
3.resized
2.resized

Odkręcamy śruby i nakrętki. Uważamy oczywiście, by resor nam nie odstrzelił w głowę, ale robiąc to z głową na pewno nie będzie problemów. Kiedy mamy już wyjęty stary resor ściągamy z niego gumowo-metalowe mocowania i przekładamy do nowego.

4.resized

Najlepiej jest zamontować go najpierw z jednej strony w zaznaczonym na zdjęciu miejscu do wahacza a później, pasując go na właściwą odległość, do szpilek podwozia:

5.resized

Poniżej fotki reszty składania, oczywiście w kolejności odwrotnej do demontażu. Dobrze jest też wszystkie śruby nasmarować, by uniknąć problemów z odkręcaniem przy ewentualnym demontażu.

6.resized
8.resized
10.resized
12.resized
7.resized
9.resized
11.resized

I efekt końcowy:

13.resized
15.resized
14.resized
16.resized

Dziękuję za uwagę, dobranoc 😉

 

Łysy Kargul pozdrawia