Rezerwa 126p | Wymiana przegubów
21991
page-template-default,page,page-id-21991,page-child,parent-pageid-21702,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive
Część na wierzchu, przykręcona czterema śrubami to zabierak, a to do czego jest przykręcony, to właśnie przegub.
Część na wierzchu, przykręcona czterema śrubami to zabierak, a to do czego jest przykręcony, to właśnie przegub.
  1. Odkręcamy 4 śruby 13mm na zabieraku.
  2. Po odkręceniu zsuwamy zabierak i wyciągamy sprężynkę z półosi.
przeguby2

3. Ukazuje się nam przegub metalowo gumowy przykręcony do krótkiej półosi nakrętką 32mm. Aby go odkręcić trzeba będzie odgiąć zabezpieczenie które znajduje się na nakrętce po czym odkręcić i ściągnąć przegub. Jeśli nakrętka nie będzie chciała się odkręcić, można podnieść samochód, nałożyć na nią duży klucz, zaprzeć go o wahacz i kręcić kołem. Następnie nasuwamy nowy przegub (tą samą stroną co był założony stary!), dokręcamy go i zaklepujemy nakrętkę.

4. Pamiętajmy, że to jak mocno dokręcimy nakrętkę przegubu ma znaczenie jak lekko będzie kręciło się nasze koło, gdyż z tyłu w maluchu luz na łożyskach reguluję się właśnie tą nakrętką. Przed zakręceniem zabieraka warto podnieść tył na lewarku i zakręcić kołem rękami aby zobaczyć czy nie zakręciliśmy zbyt mocno.

przeguby3
Porównanie nowych przegubów ze starymi
Porównanie nowych przegubów ze starymi