Rezerwa 126p | Wymiana osłon i smarowanie maglownicy
21976
page-template-default,page,page-id-21976,page-child,parent-pageid-21702,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Osłony na maglownicy muszą być całe i nie porwane, bo jest to element który jest narażony na spotkanie z błotem i piachem. Raz na jakiś czas należy też ją nasmarować. Ja pokażę to na zdemontowanej maglownicy, ale wszystkie czynności są takie same, z tą różnicą, że jeżeli wymieniamy osłony to trzeba wybić i odkręcić końcówki drążków kierowniczych.

Potrzebne nam będą:

  • osłony gumowe (jeżeli są porwane)
  • przecinak do kabli
  • smar do łożysk
  • trytytki

Jeżeli wymieniamy również osłony:

  • młotek lub ściągacz do końcówek
  • klucz 19

 

A więc, jeżeli wymieniamy gumy a maglownica jest zdemontowana, łapiemy końcówkę w imadło i odkręcamy nakrętkę kontrującą (jeżeli wymieniamy osłony)

1

Przecinamy trytki na gumach (jeżeli tylko smarujemy, robimy to tylko na lewej). Przed zsunięciem osłony należy oczyścić drążek, żeby do przekładni nie dostał się brud.

2

Gdy widzimy już listwę zębatą, skręcamy maglownicę w lewą stronę i nakładamy smar. Robimy kilka obrotów, aby smar się rozłożył równomiernie. Gdy zauważymy, że maglownica ma na listwie jakieś zanieczyszczenia, np. z powodu porwanej osłony, zmywamy je rozpuszczalnikiem, a większe zanieczyszczenia między zębami usuwamy śrubokrętem. Smarujemy również powierzchnię styku gumy z drążkiem, zapobiegnie to skręcaniu się gumy.

3

Jeżeli przekładnię chcemy tylko nasmarować, zsuwamy tylko lewą osłonę. Smarujemy też przeguby kulowe drążków.

Teraz pozostało założyć osłony i zabezpieczyć je trytkami.

Z założeniem prawej osłony gumowej mogą być problemy, wtedy należy złapać z dwóch stron kombinerkami (najlepiej cienkimi) i zdecydowanie naciągnąć.

 

adi_98