Rezerwa 126p | Wymiana linki hamulca ręcznego
21941
page-template-default,page,page-id-21941,page-child,parent-pageid-21702,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Co nam będzie potrzebne?

  • obowiązkowo WD40
  • kombinerki
  • klucze nasadowe 13 i 17 mm
  • klucze płaskie 14 i 19 mm
  • śrubokręt krzyżakowy
  • młotek (tak na wszelki wypadek)
  1. Ściągamy zabezpieczenie mocowania linki do rozpieraka
  2. Odkręcamy kluczami 19 śruby regulujące linkę. Wyciągamy pancerz ze wsporników na wahaczach.
reczny1

Ta czynność zapewne sprawi nam najwięcej problemów z powodu zapieczonych śrub, oraz tragicznego dostępu do nich. Klucze 19 muszą być jak najkrótsze, żebyśmy mogli nimi manewrować. Alternatywnie możemy zastosować zamiast 19tki, klucz 14 i zaprzeć go o tłumik:

reczny2

3. Nasadowymi kluczami 13 i 17 odkręcamy osłonę skrzyni biegów.

4. Kluczem nasadowym 17 popuszczamy (o 2 obroty) śruby mocujące poprzeczkę skrzyni i wyciągamy spod nich uchwyty mocujące pancerz linki.

reczny3

5. Następnie przechodzimy do wnętrza samochodu. Ściągamy osłonę tunelu (3 wkręty). Podnosimy tylną część środkowego elementu wykładziny i odkręcamy blaszaną osłonę tunelu (2 wkręty), po czym ukazuje nam się dostęp do linki.

6. Ściągamy gumowe zaślepki otworów, którymi będziemy wysuwać linkę.

reczny4

7. Odkręcamy mocowanie dźwigni ręcznego – 4 śruby na klucz 13

8. Wyjmujemy zawleczkę sworznia rolki, na której jest linka.

reczny5

9. Wysuwamy oba końce pancerza z otworów w nadwoziu w kierunku tylu samochodu i przesuwamy je przez otwory, z których wyciągaliśmy gumowe zaślepki.

reczny6

10. Wyciągamy linkę przez tunel w środku.

11. Montażu nowej linki dokonujemy w odwrotnej kolejności.

 

W czasie montażu nowej linki należy pamiętać o:

  • montaż zaczynamy od przełożenia linki przez otwory po gumowych zaślepkach, a następnie mocujemy ją do rolki dźwigni, pamiętając o założeniu zawleczki na sworzeń,
  • koniec linki wychodzącej z górnego otworu prowadzimy do koła lewego, natomiast od dolnego otworu — do koła prawego- ustawiamy regulację na lewarku maksymalnie do tyłu – dzięki temu będziemy mogli potem przez jakiś czas regulować tylko na lewarku
  • zakładamy zawleczki sworzni mocowania linki do rozpieraka, a na koniec regulujemy linkę na wahaczu.
  • linkę w pancerzu smarujemy smarem, chyba że mamy linkę pokrytą teflonem

 

Freddie