Rezerwa 126p | Wymiana cylinderków hamulcowych
21937
page-template-default,page,page-id-21937,page-child,parent-pageid-21702,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Do operacji wymiany cylinderka będziemy potrzebowali następujące narzędzia:

  • klucze: 8, 10, 12 i 14 (przy wymianie tylnego 14 będzie zbędna)
  • klucz typu mors
  • śrubokręt
  • kawałek cienkiego wężyka
  • płyn hamulcowy
  1. Podnosimy samochód i zdejmujemy koło
  2. Odkręcamy dwie śrubki na klucz 12 i zdejmujemy bęben.
  3. Kombinerkami zdejmujemy sprężyny szczęk, oraz zdejmujemy zabezpieczania szczęk i same szczęki.
  4. Bierzemy do ręki klucz mors i zaciskamy go na elastycznym przewodzie hamulcowym. Staramy się to zrobić jak najbliżej cylinderka.
  5. Następnie zsuwamy „blokadę”, oczyszczamy śruby mocujące przewód hamulcowy i cylinderek, po czym psikamy specyfikiem typu WD-40.
  6. Odkręcamy następujące śruby:
cylinderek1

7. Wyjmujemy stary cylinderek, w razie potrzeby uderzając w niego młotkiem w miejscu pokazanym na zdjęciu.

cylinderek2

8. Oczyszczamy miejsce w którym był cylinderek

9. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. W przypadku przednich cylinderków trzeba pamiętać aby założyć nowe miedziane podkładki uszczelniające. Śruby mocujące warto nasmarować smarem miedziowym dla mniejszych problemów z odkręcaniem podczas kolejnej wymiany.

10. Po zamontowaniu cylinderka, złożeniu hamulców i założeniu bębna należy odpowietrzyć układ. Potrzebne są do tego dwie osoby. Jedna z osób siedzi za kierownicą i naciska kilkakrotnie pedał hamulca. W czasie gdy pedał jest wciśnięty zakładasz rurkę na odpowietrznik znajdujący się z tyłu cylinderka, i lekko go odkręcasz. W tym momencie pedał wpadnie głębiej, a ty dokręcasz odpowietrznik. Po każdym upuszczeniu płynu należy kilka razy podpompowac pedałem i powtarzać czynność dopóki gdy wraz z płynem nie będą wydostawały się bąbelki powietrza. Nie można puścić pedału przy odkręconym odpowietrzniku, i nie można dopuścić do tego, żeby zabrakło płynu w zbiorniczku wyrównawczym!

 

Mateusz23maw

cylinderek2