Rezerwa 126p | Wyciąganie silnika i skrzyni
21923
page-template-default,page,page-id-21923,page-child,parent-pageid-21702,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Wyciąganie silnika – o zgrozo, jak to brzmi, a ze skrzynią – to już kosmos. Otóż wcale nie. W praktyce wyciąganie silnika z malucha jest tak naprawdę łatwe (może i przyjemne) i nie potrzeba do tego łańcuchów, 5 osób itp. W sumie silnik najwygodniej jest wyciągnąć ze skrzynią i na odwrót.

 

Co nam będzie potrzebne:

  • klucze płaskie: 6, 7, 8, 10, 13
  • klucze oczkowe: 10, 13, 17
  • śrubokręty płaskie i krzyżak
  • drewniane klocki, pustaki – cokolwiek do podłożenia pod silnik / skrzynię
  • podnośnik hydrauliczny

Pierwszy krok po odłączeniu akumulatora, to zdjęcie klapy – odkręcamy mocowanie na którym jest nakrętka 10, a od środka podważamy zabezpieczenie linki:

 

FOTO 1

Krok 2 i 3 może być wykonany w dowolnej kolejności.

 

Drugim krokiem będą działania pod autem. Na początek czeka nas odkręcenie zabieraków – opisane w oddzielnym poradniku. Następnie działamy dalej pod autem: odkręcamy osłonę skrzyni, mocowanie skrzyni i lizak, podstawiamy pod skrzynię klocek drewniany lub podnośnik. Można podpatrzeć jak to zrobić w poradniku Wymiana poduszek pod skrzynią. Od razu odkręcamy także linkę prędkościomierza i linkę sprzęgła (klucz 17 i 10).

FOTO 2

Odkręcamy także kable idące do rozrusznika (klucz 13) i odpinamy wsuwkę z kabelkiem od elektromagnesu.

FOTO 3

Trzeci krok to działania przy silniku. Na dzień dobry, jak jest klapa już ściągnięta, zabieramy się za ściągnięcie belki. Podstawiamy pod silnik drewniany klocek/pustak/coś podobnego. Ściągamy osłonę tłumika (krzyżak). Należy odkręcić także dolną osłonę silnika, tak zwaną gitarę.

FOTO 4

Odkręcamy belkę na mocowaniach do budy – 4 nakrętki na klucz 13, pamiętając o odłączeniu kostek lamp ze zderzaka, a kluczem 17 nasadowym odkręcamy mocowanie silnika do belki.

FOTO 5

Następnie odkręcamy i odpinamy kable od alternatora (miedziany do B+, klucz 8 i wsuwka do szczotek), lub od prądnicy:

Foto 6

Idziemy do gaźnika – odkręcamy od niego linkę ssania (2x klucz 7 i klucz 8) i przewód powrotny do baku (śrubokręt lub mniejsze klucze 6 lub 7 zazwyczaj) i jeśli mamy to wszelkie kabelki tj. od elektrodyszy i czujnika ssania, oraz odłączamy linkę gazu od cięgna.

FOTO 7

Odkręcamy także przewód paliwowy idący do pompki, odłączamy kable WN od cewki, przewody podciśnieniowe z podstawy gaźnika, kable idące do czujnika położenia wału (wtyczka nad alternatorem).

FOTO 8

W układzie zapłonowym starego typu należy odkręcić także czarny kabelek idący od cewki do aparatu. Odłączamy również idącą od termostatu rurę ogrzewania, oraz rurę doprowadzającą powietrze do silnika.

FOTO 9

I teraz czwarty krok – po upewnieniu się, że wszystko od skrzyni i silnika odłączyliśmy, a jednostka napędowa stoi stabilnie na klockach, pozostaje nam pchnąć samochód do przodu, a w tym czasie motorownia zostaje na klockach opuszczając budę.

FOTO 10

Jeśli ktoś chce odłączyć skrzynię od silnika należy odkręcić dolna osłonę sprzęgła (klucz 10):

FOTO 11

I odkręcić skrzynię od silnika (klucz 13):

FOTO 12

Montaż przebiega bardzo podobnie, tylko w odwrotnej kolejności 🙂

Pozdrawiam,

Freddie