Regulacja zaworów jest bardzo ważna dla prawidłowej pracy silnika i powinna być okresowo przeprowadzana. Rozregulowane zawory mogą być przyczyną wielu problemów – głośnej pracy silnika, problemem z pracą rozgrzanego silnika, brak mocy itp. Regulację należy przeprowadzać na zimnym silniku przy temperaturze otoczenia ok. 20 stopni.
Odkręcamy kluczem najlepiej nasadowym o nr 13 dwie nakrętki które mocują pokrywę zaworów.
Ściągamy i ukazują się nam zawory i klawiatura:
Kręcimy kołem pasowym i gdy zawory mijają się na 1 cylindrze, to ustawiamy zaworki na 2 cylindrze i na odwrót. Można to zauważyć w ten sposób: obserwujemy zawory na 1 cylindrze i kręcimy kołem pasowym. W momencie w którym na 1 cylindrze zacznie się otwierać (iść w dół) zawór ssący, a zawór wydechowy nie jest jeszcze zamknięty, ustawiamy zawory na drugim cylindrze i odwrotnie.
Zawory wydechowe są od zewnątrz , ssące od wewnątrz. Zaworki wydechowe ustawiamy szczelinomierzem na 0,25 (ma być lekki opór wsadzania szczelinomierza pomiędzy konik a zawór) a ssące na 0.20 (również powinien być lekki opór).
Po wymianie najlepiej założyć nową uszczelkę (pamiętając również o uszczelkach fibrowych pod nakrętki) i z czuciem (nie na siłę) dokręcić pokrywę zaworów (zbyt silne dokręcenie może uszkodzić uszczelkę, oraz spowodować uderzanie koników o pokrywę).
Wujo