Rezerwa 126p | Regulacja luzu zaworów
21848
page-template-default,page,page-id-21848,page-child,parent-pageid-21702,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Regulacja zaworów jest bardzo ważna dla prawidłowej pracy silnika i powinna być okresowo przeprowadzana. Rozregulowane zawory mogą być przyczyną wielu problemów – głośnej pracy silnika, problemem z pracą rozgrzanego silnika, brak mocy itp. Regulację należy przeprowadzać na zimnym silniku przy temperaturze otoczenia ok. 20 stopni.

Odkręcamy kluczem najlepiej nasadowym o nr 13 dwie nakrętki które mocują pokrywę zaworów.


Ściągamy i ukazują się nam zawory i klawiatura:

30956263446172079040

Kręcimy kołem pasowym i gdy zawory mijają się na 1 cylindrze, to ustawiamy zaworki na 2 cylindrze i na odwrót. Można to zauważyć w ten sposób: obserwujemy zawory na 1 cylindrze i kręcimy kołem pasowym. W momencie w którym na 1 cylindrze zacznie się otwierać (iść w dół) zawór ssący, a zawór wydechowy nie jest jeszcze zamknięty, ustawiamy zawory na drugim cylindrze i odwrotnie.

51760930819841405395

Zawory wydechowe są od zewnątrz , ssące od wewnątrz. Zaworki wydechowe ustawiamy szczelinomierzem na 0,25 (ma być lekki opór wsadzania szczelinomierza pomiędzy konik a zawór) a ssące na 0.20 (również powinien być lekki opór).

87999672848359155520

Po wymianie najlepiej założyć nową uszczelkę (pamiętając również o uszczelkach fibrowych pod nakrętki) i z czuciem (nie na siłę) dokręcić pokrywę zaworów (zbyt silne dokręcenie może uszkodzić uszczelkę, oraz spowodować uderzanie koników o pokrywę).

 

Wujo