Rezerwa 126p | Montaż hamulców tarczowych
21733
page-template-default,page,page-id-21733,page-child,parent-pageid-21702,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Instrukcja montażu hamulców tarczowych z Cinquecento / Seicento

Potrzebne narzędzia: klucze 12, 13, 14, 17, 19 i 22 mm

  1. Podnieś samochód
  2. Odkręć koło (4 śruby na klucz 19 mm)
  3. Odkręć bęben (2 śruby na klucz 12 mm). Jeśli bębny nie chcą zejść, pomóc może kilkakrotne uderzenie w nie młotkiem
  4. Zdejmij osłonę i odkręć nakrętkę na klucz 22 mm (po stronie pasażera nakrętka odkręca się w druga stronę), zdejmij piastę
  5. Odkręć śrubę przewodu hamulcowego (klucz 14 mm)
  6. Odkręć tarczę kotwiczną (3 nakrętki na klucz 13 mm). Wówczas zobaczysz zwrotnicę, do której trzeba przykręcić flanszę (flansze można kupić na stronie Sebcyca – www.budowaswapow.com). Flanszę przykręca się trzema śrubami M8x30 mm (twardość 8.8 lub większa), oraz nakrętkami samokontrującymi (na klucz 13 mm).
2
Zwrotnica po przykręceniu do flanszy
Zwrotnica po przykręceniu do flanszy

7. Następnie przykręć piastę tak, aby nie było na niej luzu i aby obracała się bez oporów, zaklep nakrętkę i wciśnij dekielek osłaniający:

7

8. Przykręć tarczę hamulcową (dwiema śrubami na klucz 12 mm)

8

9. Zamontuj zacisk. Potrzebne do tego elementy, to:

  • dwie śruby M10x1,25×20 mm
  • dwie podkładki M10 poszerzane, grubości 4 mm (grubość jest istotna
9

10. Załóż klocki i zabezpieczenie (bolec i zawleczkę):

11
13
12

11. Podłącz przewód elastyczny. Można założyć przewód standardowy z malucha + śrubę drożną 10x1x20 mm (pamiętaj o uszczelniających podkładkach miedzianych). Pasują też przewody z Peugeota 205.

14
16
15

Na koniec pamiętaj oczywiście żeby odpowietrzyć układ (opisane w dziale Warsztat mechaniczny -> Wymiana cylinderków hamulcowych)

Po zastosowaniu hamulców tarczowych trzeba zastosować felgi 13 cali.

 

hacki