Rezerwa 126p | Zmiana szyfru w „ruskim korku”
22462
page-template-default,page,page-id-22462,page-child,parent-pageid-21708,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Do zmiany szyfru w „ruskim korku” niezbędny nam będzie śrubokręt bądź inne narzędzie o zbliżonym kształcie oraz pomocny schemacik:

1

W pierwszej kolejności odwracamy korek stroną wewnętrzną do siebie.

 

Aby dostać się do wnętrza korka, musimy przy użyciu śrubokręta wyjąć pierścień zabezpieczający „11”.

 

Po wykonaniu tej czynności możemy rozłożyć nasz korek na części pierwsze, a następnie wszystko porządnie wyczyścić i zalać WD-40 bądź jakimś innym środkiem smarnym.

2

Na obudowie korka „10” znajduje się wypustka, która jest naszym punktem odniesienia przy ustalaniu nowego szyfru.

 

Postępowanie przy montażu korka:

 

  1. Montujemy do obudowy „10” tarczę z cyframi „9” oraz pokrętło „8” (właśnie teraz ustawiamy sobie numer szyfru – w moim przypadku 8-8).
3

2. Następnie montujemy płytki „6” i „7”, na których obwodach nacięte jest półkole. Ustawiamy te nacięcia na interesujących nas znakach (w naszym przypadku 8-8), tak aby po przekręceniu na właściwy nr szyfru wycięcia połączyły się ze sobą.

4
5

3. Później zakładamy kolejno tarczę „4” (dużym otworem równolegle do otworu powstałego z pkt.2)

6

4. Dalej, montujemy bolec „5”.

7

5. Kolejno do dekla „1” wkładamy sprężynkę „2” oraz osadzamy na nim sprężystą blaszkę „3”.

8

6. Następnym etapem jest połączenie ze sobą dekla z gotową obudową (przy czym zwracamy uwagę na to aby nie wyskoczył nam bolec „5”).

9

7. Na samym końcu zabezpieczamy wszystko pierścieniem „11” i cieszymy się naszym korkiem z nowym szyfrem.

10