Rezerwa 126p | Turbinka Kowalskiego
22487
page-template-default,page,page-id-22487,page-child,parent-pageid-21708,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Turbinka Kowalskiego, to jedno z najbardziej znanych urządzeń, które miały usprawnić pracę maluchowskiego silnika. Obrosła ona wieloma legendami: jedni uważają ją za totalny niewypał, który nie ma prawa działać, inni zaś przypisują jej wręcz magiczne właściwości. Czym w ogóle jest ta owiana tajemnicą turbinka?

 

Zadaniem tego urządzenia, którego oficjalna nazwa brzmiała „oszczędzacz paliwa” było lepsze wymieszanie paliwa z powietrzem, co miało zapewnić równiejszą pracę silnika, oraz lepsze wykorzystanie mieszanki – a więc w konsekwencji mniejsze spalanie. Miało to nastąpić dzięki podniesieniu gaźnika, oraz dzięki śmigiełku zamontowanemu w Turbince.

 

Czy Turbinka działała? Każdy ma swoją opinię na jej temat. Z pewnością poprawiała pracę silnika i faktycznie zapewniała lepsze mieszanie paliwa z powietrzem, jednak nie działo się to raczej dzięki śmigiełku, a dzięki samemu podniesieniu gaźnika (ten sam efekt można uzyskać wykonując zwykłą podstawkę pod gaźnik). Ze względu na brak ułożyskowania i słabą jakość wykonania, śmigiełka w Turbinkach rozpadały się zresztą po kilkunastu tysiącach kilometrów. Z tego względu na dole Turbinki znajdowała się metalowa siateczka, dzięki której kawałki śmigiełka nie mogły dostać się do komory spalania.

 

Poniżej zamieszczamy zdjęcia nowej Turbinki, oraz dołączaną do zestawu instrukcję i kartę gwarancyjną.

DSC_0580
DSC_0582
DSC_0584
turbinka
turbinka-2
DSC_0581
DSC_0583
DSC_0585
turbinka-1
turbinka-3