Rezerwa 126p | Opis modelu
22662
page-template-default,page,page-id-22662,page-child,parent-pageid-22580,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-3.8.1,menu-animation-underline,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

W grudniu 1984 roku wprowadzono do sprzedaży wersję FL (Face Lifting). Zmiany zostały podyktowane koniecznością dostosowania samochodu do wymogów europejskich (głównie usunięcie wszelkich ostrych krawędzi). Tak więc zmieniono kształt zderzaków na dłuższe i bardziej przylegające do nadwozia, a w tylny zderzak wkomponowano wymagane już wówczas światła przeciwmgłowe tylne i cofania. Na całej długości boku samochodu zamontowano plastikowe listwy, oraz zwiększono wloty powietrza. Kształt przednich błotników został nieznacznie zmieniony.

 

Największe zmiany zaszły jednak wewnątrz samochodu. Całkowicie przebudowano deskę rozdzielczą – pojawił się nowy, szeroki licznik, zastosowano miękką kierownicę, która pojawiła się już wcześniej w droższych wersjach, zaś kratki nawiewu znalazły się teraz na wysokości licznika. Poniżej, na miejscu, gdzie dotychczas się znajdowały umieszczono popielniczkę i zabudowę na radio. Ręczną pompkę spryskiwaczy zastąpiono elektryczną (umieszczoną w worku spryskiwaczy), uruchamianą poprzez pociągnięcie do siebie włącznika wycieraczek. Rozrusznik z włącznikiem mechanicznym zastąpiono rozrusznikiem załączanym przez przekręcenie kluczyka. Pojawiła się również (w droższych wersjach) dmuchawa zimnego powietrza, zapobiegająca parowaniu przedniej szyby, zwłaszcza w zimie. Nieznacznym zmianom uległy korbki do otwierania okien i klamki wewnętrzne. Ważną, poprawiającą kulturę pracy i poziom awaryjności silnika zmianą było zastosowanie dwubiegunowej cewki, pozwalającej na wyeliminowanie najbardziej awaryjnego ogniwa układu zapłonowego – palca rozdzielacza. Niewydajną prądnicę zastąpiono stosowanym już wcześniej w droższych wersjach alternatorem.

 

Na przestrzeni lat w który produkowano FLe (1984-1994) wprowadzano wiele pomniejszych zmian w konstrukcji: w 1990 roku zastosowano nowy gaźnik z elektrozaworem mającym zapobiegać samozapłonowi paliwa po zgaszeniu silnika (pierwszy raz elektrozawór użyto w wersji malucha eksportowanej do Chin, przystosowanej do występującego tam niskooktanowego paliwa), zmieniono nieznacznie oblachowanie silnika tak, że w zimie możliwe było pobieranie do filtra powietrza już ogrzanego. Udoskonalono również zwrotnice poprzez dodanie drugiej smarowniczki. Na początku lat 90tych w niektórych FLach pojawiały się również bogatsze wersje z materiałową tapicerką i zagłówkami, a za dopłatą można było kupić Fiata 126p z fotelami ‚sportowymi’ firmy Inter Groclin, czy z przekładnią kierowniczą z Fiata 126 bis (maglownica) Za dopłatą można było również kupić malucha z prawym lusterkiem, uchylanymi tylnymi szybami, podgrzewana tylna szybą.

 

Pomimo tego, że wersja FL została oficjalnie wprowadzona w 1984 roku, przez kilka lat (mniej więcej do 1990 roku) można było trafić na maluchy w których część elementów zastosowano z modelu ST. Zdarzały się FLe z rozrusznikiem odpalanym na linkę, bez listew bocznych, czy z wąskimi plastikowymi zderzakami (tak zwanymi P4).